Òdena engega el projecte pilot d’atenció domiciliària a gent gran

Dilluns, 20 de maig de 2019 a les 00:00

El municipi posava en marxa el passat dilluns dia 20 el projecte pilot d'atenció domiciliària del qual en gaudiran un total de 23 famílies durant el període de prova que comprèn dos mesos. Aquest servei consisteix en suport en la neteja domiciliària i/o companyia durant dues hores setmanals de manera gratuïta.

Les persones que gaudiran d'aquest servei han estat seleccionades després d'un treball de recerca per part de l'Ajuntament, a través d'unes enquestes presencials que s'han realitzat i que ha estat possible gràcies a una subvenció del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya. L'ajut econòmic ha fet possible la formació i posterior contractació de les persones que executaran aquests treballs i que van fer el treball de recerca.

Estem davant d'un projecte pilot que és l'avantsala dels serveis que es volen oferir des del Servei per a la Gent Gran del renovat edifici del Centre Fraternal i que encara estan per definir.

El Servei d'Ocupació de Catalunya va atorgar a l'Ajuntament d'Òdena una subvenció consistent en una actuació formativa i una posterior contractació laboral per valor de 89.380 euros. L'ens local va sol·licitar aquest ajut amb l'objectiu de formar i ocupar persones en l'àmbit de l'assistència a domicili per a gent gran. D'aquesta manera, el consistori aconseguia cobrir dues necessitats del poble a la vegada; ocupar a persones en situació d'atur i atendre a persones grans demandants d'assistència. A la mateixa vegada, que iniciava els treballs de cerca i coneixement de les necessitats de la seva gent gran per a definir els serveis que s'oferiran al nou Centre Fraternal.

Aquesta actuació està inclosa en les accions atorgades pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, dins la convocatòria Treball als Barris 2018, cofinançat per la Generalitat de Catalunya, el Ministerio de Empleo y Seguridad Social.

Darrera actualització: 23.09.2019 | 08:42